Thursday, November 13, 2014

ပညာကို အေျခခံေသာ အေျခခံပညာမွသည္ အနာဂတ္ နိုင္ငံေတာ္သစ္ဆီသို႔

တစ္ေန႔က ၾကားလိုက္ရေသာ သတင္းဆိုးေၾကာင္႔ ဤစာေလးကို မေရးမျဖစ္ ေရးမိသည္ ။ ၇ တန္းကေလးမ်ားအား မူးယစ္ေဆးသံုးစြဲေၾကာင္း စစ္ေဆးေတြ႕ရွိသည္ဆိုသည္႔ သတင္းး ။ ပညာသင္အရြယ္ တိုင္းျပည္အနာဂတ္ျဖစ္လာမည္႔ ကေလးငယ္မ်ား၏ စာရိတၱပိုင္းသည္ ခ်ိဳ႕ယြင္းသည္ထက္ ပိုဆိုးလာခဲ႔ေပၿပီ ။ တစ္ဆက္တည္းဆိုသလို ေတာင္ဒဂံုျမိဳ႕နယ္ ၌ ၁၇နွစ္သာသာ လူငယ္တစ္စု၏ လူမိုက္ဆန္ဆန္ ဓါးျဖင္႔ ဝိုင္းဝန္းခုတ္သတ္သည္႕ သတင္းပင္ဖတ္လိုက္ရသည္ ။ ေဒသခံျပည္သူမ်ား က တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကို မ်က္ေစာင္းထိုးၾကသည္ ။ မွန္သင္႔သေလာက္သာမွန္သည္ ။ သို႔ေသာ္ အဓိကမက် ။ လူငယ္တို႔၏ စိတ္ဓာတ္ အက်င္႔စာရိတၱမ်ားသည္ ေအာက္ဆံုးအဆင္႔သို႔ ေရာက္ရွိေစခဲ႔ေသာ အေၾကာင္းမွာ အဘယ္နည္းး ။ "အမ်ိဳးသားစည္းကမ္းအစ စာသင္ေက်ာင္းက " ဟူေသာ ေဆာင္ပုဒ္ကို အေတြးထဲေျပးျမင္မိေစသည္ ။
 
    ယခုေခတ္အခါတြင္ လူငယ္မ်ားသည္ စိတ္ဓာတ္က်လြယ္ တက္လြယ္ ျဖစ္သည္ ။ စိတ္ပင္ပန္းျခင္း စိတ္မေပ်ာ္ျခင္းတို႔နွင္႔ ႀကံဳေတြ႕ၾကလ်ွုင္ ထြက္ေပါက္ရွာၾကသည္မွာ လူငယ္ ၁၀ ဦးတြင္ ၈ ဦးေလာက္ကိုအမ်ားစု ေတြ႕ရတတ္သည္ ။သူတို႔၏ နည္းစပ္ရာ ပတ္ဝန္းက်င္မွ အတုမွားမ်ားယူမိတတ္ၾကသည္ ။ ဒီအတြက္ မည္ကဲ႔သို႔ လမ္းေၾကာင္းတည္႔မတ္ေပးမည္နည္း ။ လူငယ္မ်ားတြင္ အေရးႀကီးဆံုးဟူေသာ စိတ္ဓာတ္နွင္႔စည္းကမ္းမွာ ေပ်ာက္ဆံုးေနသည္ ။
 စိတ္ဓာတ္ စည္းကမ္း ပညာဟူေသာ ပညာေရး၏ အဓိက ရည္မွန္းခ်က္ ၃ ရပ္မွာ ေမွးမွိန္သထက္ ေမွးမိွန္ေနေပၿပီ ။ ကေလးတစ္ေယာက္အတြက္ ပထမဦးဆံုး ဦးစားေပးရည္ရြယ္ခ်က္မွာ စိတ္ဓာတ္ ျဖစ္သည္ ။ ထိုေနာက္မွာမွ စည္းကမ္းေကာင္းျခင္း က ဒုတိယအေနျဖင္႔ ကပ္ပါလာသည္ ။ မည္မ်ွပင္ ပညာေတာ္ တတ္ လင္႔ေပမူ စိတ္ဓာတ္ယုတ္ညံ႕ကာ စည္းကမ္းပ်က္ေနလ်ွင္ ပညာရွိျခင္း၏ အက်ိဳးမွာ အလကားပင္ ။ တိုင္းျပည္အတြက္ပင္ အေတာ္ နစ္နာေစသည္ ။ ကေလးငယ္မ်ား၏ စာရိတၱပိုင္းနွင္႔ လူ႔ပတ္ဝန္းက်င္ နယ္ပယ္မွ အသိပညာမ်ားအား သင္ၾကားေပးရန္ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ သတ္မွတ္္ ေပးထားသည္ ။အေျခခံပညာ အလယ္တန္း အဆင္႔မွာ ပဥၥမတန္းကေန အ႒မတန္းအထိ စိတ္ဓာတ္ဖြံ႕ျဖိဳ႕ေရးဘာသာရပ္အေနနဲ႔ "စာရိတၱ / ေလာကနီတိ " ကို တစ္ပတ္စာသင္ခ်ိန္ ၂ ခ်ိန္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားတာ ေတြ႕ရသည္ ။ စာသင္ခ်ိန္ တစ္ခ်ိန္ကို ၄၅ မိနစ္သတ္မွတ္ထားေသာေၾကာင္႔ တစ္ပတ္လ်ွုင္ စာရိတၱျပဳ ျပင္ခ်ိန္အေနျဖင္႔ မိနစ္ ၉၀ သာရပါသည္ ။ ထို မရွိမဲ႔ရွိမဲ႔ ၂ ခ်ိန္ေလးကိုပင္ ဆရာ/ဆရာမမ်ားက စာသင္ခ်ိန္အျဖစ္ယူကာ ေက်ာင္းျပဌာန္းစာမ်ားသင္ၾကားၾကသည္မွာ ကြ်န္ပ္တို႔ ငယ္စဥ္ခါမွစ၍ ယခုအခ်ိန္ထိပင္ေတြ႕ေနရသည္ ။
    ထိုအျပဳအမူမ်ားအား အတတ္နိုင္ဆံုးေလ်ွာ႔ခ်ကာ ေက်ာင္းေနကေလးမ်ားအတြက္ စိတ္ဓာတ္ပိုင္း တိုးတက္ေစရန္ ပညာေပးသင္ၾကားေစခ်င္သည္ ။
ထိုကဲ႔သုိ႔ေသာ အျပဳအမူေၾကာင္႔ ကေလးမ်ား စိတ္ပင္ပန္းၾကရသည္ ။ မနက္မိုးလင္းလ်ွင္ က်ဴ ရွင္ ခ်ိန္္မွစ၍ ညမိုးခ်ဳပ္ ဝိုင္းမ်ားစာသင္ခ်ိန္ထိ ကေလးမ်ားမွာ မနားရ ။ ေက်ာင္းစာသင္ခ်ိန္ျဖင္႔ပင္ လံုးပန္းေနရသည္ ။ ျပင္ပေလာက ဗဟုသုတမ်ားမွာ သူတို႔အတြက္ေတာ႔ ေရႊကဲ႔သို႔ ရွားလွသည္ ။ေက်ာင္းစာမ်ားအား ၿငီးေငြ႔လာတတ္သည္ ။ ထိုမွ် အခ်ိန္ျပည္႔သင္ၾကားေနေသာစာမ်ားသည္လည္း ေဘာင္ခတ္ထားေသာ သင္ၾကားမႈျဖင္႔ပင္ ။ ဆရာအတိုင္းသာ မေရးပါက အမွတ္မရေပ ။ ကေလးမ်ားမွာ ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ကို မသံုးတတ္ေတာ႔ ။ ဘာမဆို ဘိုင္ဟတ္ က်က္သည္႔နည္းစနစ္ၾကီးက ေခါင္းထဲသို႔ mind-set တစ္ခုအေနျဖင္႔ ေရာက္ရွိသြား ၏ ။ ေနာင္ျပန္ျပင္ရန္ ခက္ခဲသြားေစသည္ ။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားထိုသို႔ စနစ္ဆိုးႀကီးက ဖံုးလႊမ္းေနေတာ႔ သည္ ။ ထိုသို႔ေသာ ဆရာဗဟိုျပဳ သင္ၾကားေရးစနစ္ကို ျပဳ ျပင္သင္႔ၿပီ ။
       တိုးတက္ေသာ နိုင္ငံမ်ားတြင္ မူ ေက်ာင္းသား ဗဟိုျပဳ သင္ၾကားေရး စနစ္ကို အဓိကထား လုပ္ေဆာင္ၾကသည္ကိုေလ႔လာေတြ႕ရွိရသည္ ။ ထိုစနစ္ နွစ္ခု၏ ကြာျခားခ်က္မွာ အေတာ္အတန္ပင္မ်ား လွ၏ ။ ခ်ဥ္းကပ္ပံုျခင္းမွာ မ်ားစြာ ကြဲျပားလွသည္္ျဖစ္၍ ရလဒ္ အက်ိဳးတရားမ်ားမွာလည္း အေတာ္အတန္ကြာဟ ေစသည္ ။

ဆရာဗဟိုျပဳ စနစ္မွ ရရွိလာမည္႔ အက်ိဳးတရားမ်ားမွာ -
 (၁) စည္းကမ္းတင္းက်ပ္ ခ်ဳပ္ကိုင္မႈကိုခံရၿပီး ႏႈတ္တိုက္အာဂံုေဆာင္ကာ ရြတ္ဆိုျပ ၊ ေရးသားျပနိုင္မွ လူေတာ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ျခင္းခံရသည္ ။

(၂) ေတြးေတာဆင္ျခင္မႈကို ဦးစားမေပးသည္႔ သင္ၾကားမႈကိုခံရသျဖင္႔ ေက်ာင္းသားသည္ ကိုယ္ ပိုင္အစြမ္းအစျဖင္႔ ေဖာ္ထုတ္ျခင္း ၊ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာျခင္း ၊ ဖြင္႔ဆိုနိုင္ျခင္း မရွိေတာ႔ ။ ပါဝင္သည္႔ အခ်က္ေပၚတြင္ အမွတ္ေပးကာ မ်ားမ်ားရ ၊ မ်ားမ်ားေပး ၊ လူေတာ္ေရြး အေအာင္ေပးျခင္းခံရသည္ ။

(၃) အခ်က္အလက္မ်ားကို သိသည္ျဖစ္ေစ ၊ မသိသည္ျဖစ္ေစ ၊ နားလည္သည္ျဖစ္ေစ ၊ နားမလည္သည္ျဖစ္ေစ မ်ားမ်ားမွတ္မိေလ ေအာင္ျမင္ေလျဖစ္သည္ ။

ထို႔ေၾကာင္႔ ဆရာဗဟိုျပဳ သင္ၾကားေရးသည္ ဆရာက သင္ၾကား ေက်ာင္းသားကနားေထာင္ စာအုပ္ထဲ ပါတာဖတ္ စနစ္ျဖစ္သည္ ။ ဆရာဆိုသည္မွာ ငါမပါ ပညာေရးသည္မျပည္႔စံုဟု ထင္ေနသည္ ။ ဆရာေပးမွ ရ ၊ ဆရာ သင္ျပမွ တတ္ ၊ ဆရာ မသင္ မေအာင္ျမင္ ဆိုသည္႔အေတြး ကို ေက်ာင္းသားမ်ားေခါင္းထဲ သံမိႈဆြဲ ေနေစသည္ ။

ေက်ာင္းသားဗဟိုျပဳ သင္ၾကားရာတြင္ အသံုးျပဳသည္႔ ဗ်ဴ ဟာမ်ားအေနျဖင္႔
 * မည္သို႔ေလ႔လာ သင္ယူရမည္ကို ေက်ာင္းသားနွင္႔ဆရာ ပူးေပါင္းအေျဖရွာၾကသည္ ။
* ေက်ာင္းသားတစ္ဦးခ်င္း၏ လိုအပ္ခ်က္ကို ဗ်ဴ ဟာ ေျပာင္းလဲ က်င္႔သံုးနိင္သည္ ။
* အသိပညာကို နယ္ပယ္စံုမွ ရယူပိုင္ခြင္႔ ရွိသည္ ။ ဥပမာ - စာအုပ္ ၊ အြန္လိုင္း ၊ လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ ၊ လူမႈကြန္ရက္ မ်ားမွ ရနိုင္ သည္ ။ ရ႐ွိလာသည္႔ အခ်က္အလက္မ်ားျဖင္႔ မိမိတို႔ ျပႆနာ မ်ားကို ေျဖရွင္းမႈ ျပဳတတ္လာသည္ ။

ထိုသုို႔ သင္ၾကားျခင္းျဖင္႔

(၁) နယ္ပယ္တစ္ခုတြင္သာမက ပညာရပ္နယ္ပယ္ေပါင္းစံုကိုပါ အေလးအနက္ထားလာသည္ ။

(၂) ေက်ာင္းသားသည္ သင္ယူမႈတြင္ စိတ္ဓာတ္ အျမဲတက္ၾကြေနမည္ ။ ေတြးေခၚမႈနွင္႔ စြမ္းေဆာင္ရည္ျမင္႔မားလာမည္ ။ ဥပမာ - ျပႆနာ မ်ားကို အေျဖရွာတတ္မည္ ။ ပိုင္းျခားေဝဖန္ သံုးသပ္တတ္မည္ ။ စုစည္းလုပ္ေဆာင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္တတ္လာမည္ ။ ဆက္သြယ္ပူးေပါင္း အေျဖေကာင္းမည္ဟု နားလည္သေဘာေပါက္လာလိမ္႔မည္ ။

စသည္႔ အက်ိဳးတရားမ်ား ထြက္ေပၚလာေစသည္ ။

ယခုေခတ္တြက္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေနေသာ ေက်ာင္းစာမ်ားေျပာင္းလဲျခင္း သင္ခန္းစာအေဟာင္းအစား အသစ္မ်ား စမ္းသပ္သင္ယူေစျခင္းတို႔သည္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ အစမ္းသပ္ခံသာျဖစ္ေနဘိသကဲ႔သို႔ ပညာသင္ၾကားရာတြင္လည္း မတူညီကြဲျပားမႈမ်ားရွိလာေစကာ စနစ္ေဟာင္းနွင္႔စနစ္သစ္ၾကား မ်ားစြာေနွာင္႔ေနွးမႈ ျဖစ္ေပၚေစဦးမည္ ျဖစ္သည္ ။

ထိုစနစ္အား မေျပာင္းလဲခင္ လက္ရွိရင္ဆိုင္ေနရေသာ ပညာသင္အရြယ္ေက်ာင္းေနကေလးမ်ား၏ အေျခေနမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား ေက်ာင္းဆရာဆရာမ မ်ား မိဘမ်ားက ပူးေပါင္း ျမွင္႔တင္ေဆာင္ရြက္သြားရန္ လိုအပ္ပါသည္ ။


သို႔ျဖင္႔ပါ၍ အနာဂတ္ တိုင္းျပည္အတြက္ ေမ်ွာ္လင္႔ခ်က္လူငယ္ မ်ားျဖစ္ေသာ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ စိတ္ဓာတ္ စာရိတၱ စည္းကမ္းပိုင္းမ်ား ေကာင္းမြန္ၿပီး ပညာတတ္လူငယ္ မ်ားျဖစ္ေစရန္အတြက္ ဆရာဗဟိုျပဳ သင္ၾကားစနစ္မွသည္ ေက်ာင္းသားဗဟိုျပဳ သင္ၾကားေရးစနစ္သို႔ ေျပာင္းလဲ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ။ သင္ယူနိုင္မည္႔ ရင္းျမစ္အမ်ားဆံုးရွိသည္႔ ေနရာ ေဆာင္ရြက္ေပးေရး ။ ဥပမာ - စာၾကည္႔တိုက္ ၊ အင္တာနက္ ။ စသည္တို႔အား အထူးျမွင္႔တင္ကာ ။

သင္ယူမႈ မ႑ိဳင္ ေလးရပ္နဲ႔ ပက္သက္ၿပီး

* အသိပြားဖို႔သင္ယူစို႔ (Learning to know )
* လုပ္ကိုင္တတ္ဖို႔ သင္ယူစို႔ ( Learning to do )
* အစြမ္းကုန္ဖြံ႕ျဖိဳးဖို႔ သင္ယူစို႔ ( Learning to be )
* အတူေနဖို႔ သင္ယူစို႔ ( Learning to live together )

စသည္႔ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအား တိုးတက္လာေသာ ေခတ္နွင္႔အညီ အေလးထား ေဆာင္ရြက္၍ ပညာေရးစနစ္ျမင္႔တင္ေစကာ ေခတ္မွီဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေသာဒီမိုကေရစီ နိုင္ငံေတာ္သို႔ အနာဂတ္ လူငယ္လူရြယ္မ်ားျဖင္႔ ေလ်ွာက္လွမ္းနိုင္ရန္ အားထုတ္ေဆာင္ရြက္ရန္သင္႔ေၾကာင္း ႀကိဳးစားတင္ျပလိုက္ရပါသည္ ။



No comments:

Post a Comment